När jag var 8 år.

Vi klättrar på en stege
Du är ovanför.
Jag pratar och du nickar
Jag hoppas att du hör.
Blekta av solen
i skuggan av en stam.
Vi klättrar på en stege
jag vill komma fram.
Det är du som har möblerat.
Detta är din borg.
Jag är på besök.
Det är min sorg.
Allt står dukat
med glas på ett bord
jag måste gå
säger ditt ord.
Du som bor i kojan
i trädet, i ett bo
med fåglar och vinden
på grenarnas bro
du vill jag kommer åter
när löven brinner bort
när sommaren kallnar
när gräset blir torrt
du vinkar, jag går
fåglarna kvittrar
snart är det vår.

Julia


Kommentarer
Postat av: kristina

och jag slutar inte att förundras av hur duktig du är!!!

amazing.





vackert.



åh!

2011-02-13 @ 16:18:20
URL: http://melodyofyou.blogg.se/
Postat av: Amanda

sjukt fint =)

2011-02-18 @ 17:41:50
Postat av: Amanda

sjukt fint =)

2011-02-18 @ 17:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0