Vinbärshjärtat

Imorse bakade jag en födelsedagstårta till min far. Jag tog upp lite av sommarens vinbärsfångst från frysen och la på den snövita grädden.

Ikväll tänker jag på hjortronfärgade myrar, fullmogna åkerbär, korna på grönbete. Men också på den brinnande månen, den meterdjupa snön. Den bitande kylan, den fuktiga sommarvärmen. Bada. Basta. Skidor. Jag tänker på årstider, vindar och vågor. På drömmar, viljor och lågor.

Hör du hur det sjunger
hur livet väcker hunger
det vill att du vet
din egen hemlighet
sjung en egen sång
på marken
i rymdens omfång
se djupt in i glöd
se liv
se död
sjung nattens vals
låt skratt flöda ur din hals
ropa
skrik
gråt
viska vindens visa
säg ibland förlåt
gör allt du måste
gör allt du vill
gör det du borde
nej, gör som du vill.


Lördagskväll och jag vill dansa. Vad vill du göra?
Trevlig helg!

Julia



 


Kommentarer
Postat av: kristina

åååååååh!

dansa dansa dansa min vän!

2011-02-19 @ 22:42:01
URL: http://melodyofyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0