Låt oss fira!

Så kom de berusande plusgraderna lagom till lovet och sprider vårkänslor. Nästa vecka har jag praktik på förskola, vilket jag ser mycket fram emot. "Ty, jag kan inte arbeta utan barnaskrik". -August Strindberg

Detta har varit en intensiv och väldigt stimulerande vecka, liksom många andra den senaste tiden. Full av studier, planer, projekt och massor av kultur. Hur mycket kulturarrangemang kommer det inte att vara 2014, när det är så här mycket 2011?!? Det är en oerhörd stimulans för hela själen när man känner att det händer saker och när man själv är med och skapar en del av helheten.

Under den kallaste vintern kan man inte föreställa sig våren, även om man vet att den kommer.
Även om mycket snö och is tinat upp idag, hoppas jag ändå att snön ligger kvar till en bra bit in i april. De senaste kvällarna har himlen varit intensivt turkos vid skymningen, vilken jag sprungit under.

+4 grader.

Trevligt lov! Låt oss fira! (om man fick ta med sig några valfria saker till en öde ö, borde man i alla fall ta med sig ett skålglas.)

Julia


Kommentarer
Postat av: kristina

du är så fin min vän!

2011-03-05 @ 23:55:45
URL: http://melodyofyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0